De kop is er af!

16 januari 2014 - Ko Tao, Thailand

Na acht dagen mooi tijd om een eerste blog vanaf bestemming te sturen. Morgen begint mijn duikcursus en vandaag was het een stranddagje na de Full Moon Party van vanacht. Onbeschrijfelijk gaaf om met meer dan 20.000 man de volle maan te vieren op Haad Rin Beach op Ko Phangan. Goede muziek, relaxte sfeer en de zee op de achtergrond. Deze kan afgestreept worden op mijn lijstje;)

Mijn reis begon in Bangkok waar in drie dagen toch heel veel heb gezien. Hoogtepunten waren een fietstochtje georganiseerd door een nederlander en uiteraard verreden door vrijwel alleen maar nederlanders. Een biertje op 61 hoog, het Grand Palace, de reusachtige budda in Wat Pho, een ritje met de tuktuk en met het ov over de khlongs en de rivier de Chao Praya.

De mensen zijn over het algemeen aardig al merk je wel dat hoe meer toeristen er zijn hoe gehaaider de Thai is omdat er geld te halen valt. Op de eilanden is dit dus ook niet veel beter, het noorden en vooral noord-oosten (wat ik later wil bezoeken) zou dit wel moeten zijn. Verder is Bangkok heet en hangt er werkelijk overal een lucht van eten. Op elke hoek van de straat kan je dan ook van alles krijgen. Van gebraden en gedroogde vis tot gefrituurde kakkerlakken. Die heb ik overigens nog niet geprobeerd in tegenstelling tot de durian, een vrucht die bekendstaat om zijn indringende smaak, maar daar merkte ik weinig van.

In bangkok overnacht op een eigen kamer om een beetje bij te komen van de reis en me te kunnen aanpassen aan de hitte en het eten. Op Ko Tao een leuk hostel gevonden, Spicytao, waar veel verschillende nationaliteiten overnachten. Van een jongen uit Mumbai tot een meisje uit Bermuda. Vanuit hier dan ook met een groep van zeven gaan snorkelen in het zuiden van het eiland. En dat was meer dan geslaagd. De foto's zeggen genoeg denk ik!

Morgen gaat mijn duikcursus starten, ik wil mijn PADI Open Water halen. Daarna blijf ik nog enkele dagen op Ko Tao om dan door te reizen via Ko Phangan en misschien nog Ko Samui richting Khao Sok Nationaal Park. Tegen die tijd waarschijnlijk ook de volgende blog!